Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 02:03 0 COMMENTS
Bismillah .

Lama rasanya tak berceloteh di sini . Ada sesiapa yang rindu aku tak ? angkat tangan sikit herher hambar gila kau yana cakap sorang-sorang tengah malam . K maaf maaf , almaklumlah lama juga tak melawat blog ni , ada jugak kena bersihkan sawang-sawang ni sikit *fuh fuh tiup habuk*

Rasa malam ni nak cakap pasal yang lama dan yang baru , gara-gara aku terpandangkan bubu , ayra dan kitty yang elok terletak diatas katil aku tu selagi aku tak tidur , sebab kalau aku tidur tanpa sedar mereka akan terdampar di bawah .

Siapa Bubu ? siapa Ayra ? dan siapa Kitty ?

This is Bubu , ye aku tau Bubu ni tak hensem sikit sebab
hidung dia macam squidward herher lama gakla dia ni jadi satu satunya teman setia aku adalah 
dalam setahun lebih . Aku beli Bubu ni sebab seingat aku masa  darjah 6 , aku berebut dengan adik aku , aku nak beli ulat bulu dia pulak nak beli doraemon . Disebabkan aku ni kakak yang baik hati , so aku pun mengalah . Tu kot yang dah tua bangka ni aku tetiba teringin sangat nak beli natang ni .

and this is ayra . kenapa Ayra ? entah suka aku lah nak bagi nama apa haha beli sendiri sebab takde boifren nak bagi . ecehhh ayat tak payah nak forever alone sangat okay ? haha apa ada hal beli sendiri , nak tunggu orang bagi berjanggut lahai hiksss ayra ni baru sebulan lebih kot teman aku .

dannnnn ini pula Kitty . ini kak Jannah yang bagi as my birthday's present :) 
wuuuu terharu sangat :')

Sejak Ayra datang dalam hidup aku , aku macam selalu abaikan Bubu , sebab Ayra sedap nak peluk time tidur , Kitty pulak aku tak berani nak peluk sebab dia halus and takut cepat kotor so aku letak dia disudut atas sebelah aku . Yelah lumrah lah kan bila kita dapat benda baru kita selalu nak bagi perhatian dekat yang baru tu je . Aku selalu ingat yang Ayra lebih best dipeluk time tidur . Padahal sebenarnya bila aku observe hari ke hari , tidur aku lena sebab Bubu ada dekat sebelah aku walau hakikatnya aku tengah peluk Ayra . Mungkin sebab selama ni Bubu yang selalu ada dalam hari hari aku . *ayat macam orang tengah bercinta pulak kau ni yana * walaupun Bubu tak hensem , tak comel macam Ayra , tapi entah kenapa dia menyamankan , ibarat kalau dia tak ada , aku macam tak boleh nak tidur haaaa gituuuu *K over haha 

so apa kena mengena aku cerita semua ni ?

cuba kita relatekan dengan kehidupan , atau mungkin ada sesetengah yang pernah terjadi macam ni .
maksud aku dengan manusia lah bukan dengan anak patung yang macam situasi aku di atas . 

Kita selalu beri perhatian pada orang yang baru hadir dalam hidup kita . Aku tak kata salah , tapinya cuma kalau sampai mengabaikan orang yang dah terlebih dahulu hadir dan temani kita . Itu tak patut kot . tapi aku tahu kadang kadang lumrah kita sebagai manusia kita nak mencuba , kita nak berkenalan dengan yang lain , nak berkawan , nak rasa benda baru . kita rasa macam dah bosan dengan yang lama . padahal sebenarnya yang lama tu tak pernah tinggalkan kita . selalu setia disisi . yang selalu dengar keluh kesah kita . yang ada saat kita sedih dan kecewa tapi sebab kita tahu dia sentiasa disisi lah , kita lagi nak try , pergi dengan yang lain . sebab apa ? sebab dia tahu yang lama tak akan tinggalkan dia . 

Tapi itu kalau patung memanglah , kita buat apa pun dia takde perasaan . cuba kalau manusia ? kalau dah kau selalu sangat buat dia terluka , takkan dia mampu bertahan ? melainkan yang dia juga takde perasaan *sigh*

Aku tahu takde manusia yang sempurna . Aku pun tak sempurna , banyak dosa , banyak kekurangan sampai kadang kadang aku rasa macam loser gila . tapi setiap dari kita kena ada usaha untuk perbaiki kekurangan tu, untuk tak saling menyakiti lagi , untuk lebih menghargai apa yang ada disekeliling . 

Apa guna hidup kalau ada benci dalam hati ? okay ini aku cakap dekat diri aku sendiri herher

Carilah sayang didalam benci .

This entry is not about love only , maybe more to friendship . Mana tahu kan dalam tak sedar kita ada menyakiti kawan kawan sekeliling kita . Kita nampak macam tak care pasal diorang padahal takpun . Mungkin kita taktahu macam mana nak tunjuk sayang tu . Atau pun ada yang secara sengaja aku tersakiti hati-hati kalian . Maafkan aku .

Last from me , 

Hargailah mereka mereka yang ada disekeliling kita sebelum kita tiba tiba kehilangan mereka suatu hari nanti ._.













POWERED BY DYANA KASEHAROM