Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 18:36 0 COMMENTS
Bismillah .


Finally dah rasa lega sebab dah berhenti kerja . cukuplah sebulan kerja malas pulak dok berlama dekat kitchen SR tu aherher so dah boleh fokus untuk siapkan apa yang patut untuk ke skudai . cimb dah buat , medical check up buat dekat utm nanti , so tinggal nak setelkan borang jela and tunggu bila jpa nak keluar *sigh*

boleh tak kalau sekarang nak kata dah takde jiwa nak pergi sana ?

padahal dulu kemain eksaited nak masuk skudai , siapa tak eksaited weyyyy dapat sana . sejak result sem 2 keluar lagi and dah dapat tau dapat utm dari bulan 5 lagi , aku punya lah rasa macam-------
tolong ahh cepatkan masa , wa nak blah dari kl ni cepat cepat .

ohh jangan salah sangka aku cuma nak mulakan hidup baru . tapi ada sesuatu yang tiba tiba buat aku rasa down nak pergi sana . sejak kitorang decide untuk bawak haluan masing masing , aku dah macam taknak jumpa dia lagi . bila tahu dia dah ada orang lain lagi lah buat aku taknak taknak gila jumpa dia bukan sebab aku benci atau tak boleh terima kenyataan cuma aku taknak dah serabutkan otak ni dgn benda yang dah lepas .

tapi kuasa Allah , dia dapat sama u dengan aku , sama fakulti dan sama kolej lagi tu . kalau lain fakulti aku tak kesah sangat sebab utm tu besar tapi ni kalau dah sama fakulti dgn kolej aku nak buat apa lagi ? hmm

bila fikir fikir balik sampai bila aku nak lari , takkan sebab benda macam ni aku nak down . padahal Allah dah tentukan setiap satu jalan untuk aku , jalan yang aku taktahu , yang engkau taktahu . tapi yang pastinya semua tu ada hikmahnya *cuba positif kan diri sendiri*

sebulan jugak aku jadi sasau , macam takleh terima semua ni . terus cari kerja sbb taknak fikir benda ni tapi still sama , hmm kalau dulu waktu dekat Shah , dua tahun hidup bahagia sama sama walaupun busy dengan study , tapi ni nanti dekat skudai 4 tahun akan ada dia tapi dah takkan sama dengan masa lalu yang indah tu hmm

dongak pandang langit .

Ya Allah , semoga 4 tahun nanti akan baik baik saja . Andai dia baik untuk aku , jodohkan kami untuk bersama . tapi andai persahabatan adalah jalan yang lebih baik untuk kami , aku terima .

Betul kata Mato ,
Zahirnya kau kata let bygone be bygone. Tapi in fact, sekelumit redha pun payah kau nak hadirkan.

aku tak redha ke dengan apa yang jadi sebelum ni ? Allahu .

maafkan aku , aku cuma manusia biasa . walau dah bertahun , luka tu payah nak sembuh , rasa sayang tu tetap teguh dalam hati ni .

Aku perlukan masa . masa untuk aku buang semua rasa dalam hati ni supaya nanti dekat sana aku kuat untuk hadapi apa pun . supaya nanti bila aku dah takde rasa aku takkan pandang kau dengan pandangan yang berkaca , biar pandangan tu kosong tanpa rasa .

Aku perlukan masa . masa untuk buang segala duka yang ada . biar nanti kau takkan nampak kesedihan yang dah bertahun aku simpan . biar kau nampak aku , aku yang kuat dan teguh tanpa kau .

Aku cerita dekat mak . mak kata jadi professional , kawan macam biasa je . hmm

Aku cerita dekat kawan baik . semua kata nak taknak kau kena hadapi jugak sampai bila nak lari ?

Kadang kadang aku rasa semua orang boleh cakap je padahal yang rasa aku . Dua tahun aku tunggu dia , dua tahun tu dah macam macam jadi . Setiap kali aku harap dia akan datang dalam event sekolah like reunion or apa apalah , dia tak pernah ada . macam hampa gila bila tunggu dia tapi dia tak jugak muncul muncul padahal dah siap prepare something  nak bagi dia . Hampa . Dia tetap tak ada . Hmm

Sampaikan bila aku dah takde rasa nak jumpa dia lagi dan tiba tiba tahu dia akan ada dekat dengan aku . aku rasa macam nak lari jauh jauh . lari dari semua yang ada .

maafkan aku . aku masih perlukan masa .


“Kita kadangkala terlupa, dengan berlalunya masa, banyak perkara juga berubah. Contohnya hati manusia ."
Berhenti berharap. Teruskan kehidupan.











POWERED BY DYANA KASEHAROM