Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 15:56 0 COMMENTS

Hari.
Yang buat hati lebih kuat merasa.
Yang buat mata jadi lebih berkaca.

Bukan nak dirungutkan jalan yang sudah diatur di depan.
Bukan tak disyukurkan nikmat yang sudah dicukupkan.

Untuk segala nikmat yang dah diberi.
Yang dah digunapakai tiap inci.
Yang tak mampu dihitung kira jari.

Syukur itu aku ulang tiap hari.
Bertali-temali.

Cuma.
Seringkalinya.
Rasa payah dengan apa yang mendatang.
Buat hati lemah. Lelah.
Mengalah.

Aku minta.
Diringankan beban.
Dimudahkan jalan.
Diberikan kekuatan.
Dilapangkan hati menerima ujian.

Aku tahu.
Kau yang paling tahu.
Sebelum aku adu.

Rapuh hati aku.
Jangan kau biar terus derai pecah tak tercantumkan.
Resah hati aku.
Jangan kau biar terus tenggelam dalam perasaan.

Redakan hati aku yang resah tak menentu.
Tetapkan hati aku yang goyah melulu.

Pada janjimu.
Aku masih pohon restu.
Moga Kau perkenankan satu-persatu.
Moga Kau penuhkan satu-satu hati aku dengan cintaMU.

Aku nak Kau tetap pandang aku.
Tak berkalih walau sedetik waktu.

Aku nak Kau tetap pegang aku.
Tak terlepas walau aku buruk laku.

Kau. Rabbi.
Aku perlukan Kau tiap waktu.
Tak terhitungkan.

#Aku. Sungguh tak tahu. Kenapa tiap kali Jumaat tiba. Aku jadi hiba. Mata berkaca.

Jumaat semalam~~ (via cengkih)

(via pendekarpatahhati)

P/S : rasanya sama seperti yang ada di dalam diri ini










POWERED BY DYANA KASEHAROM