Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 20:40 0 COMMENTS
Tengah dok scroll news feed dekat FB tiba-tiba terbaca gambar diatas . 

Haih rasa yang sama seperti aku rasa .
Cuma selalunya aku hanya mengabaikan rasa itu .

Ada rasa sedih , ada rasa rindu yang bertamu . Tapi tak mampu terluah . 


“Tahukah kamu,
Saat susah,sedih, dan saat rindu diam-diam menjadikan kamu lebih pendiam dikalangan manusia,
Saat itulah kamu menjadi hamba yang banyak berbicara bersama Tuhan.Lantas itulah kekuatanmu yang Allah titipkan dalam diam-diam. =)”
(via jannatulfirdauss)

Sesiapa pun yang kau sedang cintai  saat ini , bersabarlah atas segala ujian daripadaNya . Sesuatu yang berharga , biasanya tak ditempuh dengan mudah .


Ya , betapa aku cuba untuk bergantung , berharap cuma pada Dia dan membahagiakan diri dengan aturan dariNya . Betapa aku cuba untuk kuat menahan diri dari mengimbau kenangan lalu . 

Tapi ...

aku juga cuma insan biasa . Kadangkala kalah saat rasa itu menyinggah di segenap hati . Meski bukan mata yang menangis tapi disini . 
ya dihati . Hati yang menangis .

Ya Allah , teruslah Kau tabahkan hatiku . Kuatkan aku saat aku jatuh dan tersungkur .


Terkadang , bukan kenangan buruk yang membuatkan kita merasa sedih . Tapi , kenangan indah yang kita tahu ianya tidak akan berulang kembali . Kita rasa kita dah cukup yakin dengan pilihan kita . Dengan cinta dalam hati kita . Namun bukan kita penentu segala . Tapi Dia . Allah . Bila tak ada jodoh , bukan kerana dia tak baik untuk kamu atau sebaliknya . Tapi sebab dia mmg tidak tertulis untuk kamu di Luh Mahfuz sejak azali lagi . Atau mungkin kerana makin dekat kamu dengan si dia , makin kamu menjauh dengan DIA . Allahu . Pilihan yang baik itu bukan semata-mata kehendak hati , tetapi anugerah dari Illahi .

Berbahagialah atas segala hal yang telah Allah tetapkan untuk kita , bukan atas apa yang memang sudah kembali padaNya . Menghitung kehilangan akan membuatkan dirimu lebih sukar .

Manakan kita dapat mencari kembali waktu yang telah berdetik pergi , bukan ?


Setiap perkara yang berlaku , walau apapun rasa yang masih tinggal . Tetap akan wujud dalam kenangan . manis atau pahit . yang pasti tetap akan pernah ada dalam kenangan .
Dan seandainya kau benar ingin pergi , selamat pergi dan jangan pernah cuba kembali .













POWERED BY DYANA KASEHAROM