Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 23:39 2 COMMENTS
Assalamualaikum :)
Apa khabar semua ? semoga sihat walafiat sahaja hendaknya . Aicehh ayat nak formal gituuuuu . Lama rasanya tak membebel dekat sini . Alhamdulillah dah berakhir semestar 2 , cepatnya masa berlalu hingga kadang kita tak tersedar kan ? Sepanjang itu bermacam juga perkara yang berlaku , perkara yang diluar jangkaan aku . Yang kadang aku rasa aku tak mampu untuk menghadapinya . Tapi aku salah . Sebenarnya itu semua dugaan untuk menjadikan aku lebih kuat dan tabah . Untuk menjadikan aku yang sekarang , yang mampu berdiri teguh untuk menghadapi hari-hari yang akan datang . Terkadang sesuatu yang berlaku itu ada hikmahnya , ada sesuatu yang Allah ingin kita tahu , yang Allah ingin kita sedar . Siapa tahu kisah lalu itu yang menjadikan kita lebih baik pada hari ini dan akan datang . Wallahualam . Hanya Allah yang berhak menentukan segalanya . 



Teman , kita manusia memang boleh merancang . tapi ingatlah kita hanya mampu merancang, dan sebaik-baik perancangan adalah perancangan Dia yang Maha Esa . Sekuat manapun kita menolak , jika itu yang ditakdirkan untuk kita , pasti akan terjadi juga . 

Kita pernah melakukan khilaf suatu masa dahulu , jika sudah tersedar ayuh segera bertaubat jangan diulangi kekhilafan yang sama . Jangan diulangi dosa yang sama . Allah Maha Pengampun . dan hanya kepada Dia lah sebaik-baik tempat penggantungan harapan . Jangan diletakkan harapan pada manusia kerana manusia pasti akan mati , maka setelah itu kau akan kecewa . Letaklah harapan pada Allah , Inshaa Allah Allah takkan pernah mengecewakan hambaNya . 



Aku juga manusia biasa seperti kalian , peringatan ini buat diriku juga yang banyak melakukan khilaf di zaman jahiliah ku . Semoga Allah mengampuni dosa-dosaku . Ingin lagi rasanya jariku menari di atas keyboard . Mohon diluangkan lagi masa untuk membaca coretanku .

Aku pasti ramai diluar sana yang pernah bercinta dan sedang bercinta . Nasihatku jangan serahkan seluruh hati kita yang satu ini kepada sang kekasih . Kerna jika ditakdirkan kamu berpisah , hancurluluh lah hati yang satu itu . Sebaiknya bersederhanalah . Kita tak tahu sama ada dia benar-benar jodoh kita atau tidak . Jangan menaruh harapan yang tinggi . 'Kata-kata akan tinggal kata-kata selagi tidak dilaksanakan .' Got it ? So jangan mudah percaya pada kata-kata manis seorang kekasih . Mungkin hari ini engkau yang paling disayanginya , siapa tahu esok atau lusa sayang itu berubah , hilang dan terbang . maka janji tersebut hanya tinggal sebagai 'KATA-KATA'. 


Andainya perancanganmu tidak seperti yang diharapkan . Bersabarlah . Allah telah menyediakan takdir yang lebih indah untuk mu . Cuma masanya kita tidak tahu . Pasti akan ada bahagia untuk kamu suatu masa nanti .  Apa yang perlu dilakukan buat masa ini , berdoa dan bertawakal lah kepada Allah . Nikmati setiap saat yang berlaku , buatlah sebanyak mungkin kebaikan , dan carilah redha Allah . Inshaa Allah akan kau temui kebahagiaan dan ketenangan yang hakiki . 


Ladies :
Place your heart in the hands of God and He will place it
in the hands of men who He believes deserves it .

Love ,
Diyana kaseharom <3











POWERED BY DYANA KASEHAROM