Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 02:32 0 COMMENTS

Kadang-kadang cinta tu tak perlu deep kan ?
Tak perlu nak luahkan sayang tu everyday , cukup dalam hati tu kita rasa kita ada perasaan kat dia . Tak jumpa selalu pun kita still rasa cool je lagi . Tak perlu ayat berbunga , cukup dengan kata-kata bersahaja dia buat kita rasa kelakar dan senang. Cukup dengan dalam kebisuan buat kita rasa damai. Tak perlu pergi shopping mall or mana mana semata nak jumpa , cukup dengan kau jalan kaki berdua dekat tepi jalan yang takde istimewanya pun dah boleh buat kau senyum sampai telinga.

Ahh itu apa yang aku rasa. Orang lain rasa berbeza sebab definisi cinta ni terlalu luas pada pandangan individu. Terlalu awal untuk aku katakan aku jatuh cinta. Entah , mungkin aku takut aku akan terluka lagi. Takut nak hadapi realiti kalau suatu hari nanti bila aku dah terlalu sayang, tiba-tiba aku kena kehilangan. Rasa kehilangan , rasa ditinggalkan dengan orang yang kita sayang tu sebenarnya sakit. Sakit sangat. Macam itu lah neraka bagi segala perasaan. Tapi bila kita mula punyai kekuatan untuk menyayangi seseorang kita jugak kena punyai keberanian untuk menghadapi kehilangan.

Macam mana kita merancang sekalipun, masa hadapan itu ada pada Tuhan , Pencipta segala-galanya. Kita cuma mampu berdoa, berdoa semoga takdir berpihak pada kita. Bukankah hanya doa yang mampu mengubah takdir Allah ?

Aku tak meminta lebih cukup dengan ada seseorang yang mampu buat aku ketawa bila aku sedih, yang boleh aku tumpang bahu untuk menyandar saat air mata aku nak menitis, yang akan sedarkan aku pada realiti bila aku tak kuat nak berdiri, yang boleh aku share semua masalah dengan dia,yang boleh terima aku apa adanya, yang akan ada disisi aku saat dunia menghukum aku, yang akan berjuang untuk aku sebab dia nakkan aku.

ahhh entahkan ada seseorang yang begini. hemm aku sedar siapa aku. kadang-kadang aku rasa aku tak layak untuk sesiapa, aku rasa macam nak hidup sorang-sorang, tak hirau kan apa yang berlaku . Tapi aku tahu dunia ini bukan aku punya. Dia terlalu baik hingga aku takut nak berharap lebih tinggi , takut nanti aku jatuh tak mampu nak berdiri lagi. Cukup dengan aku katakan sekarang ini aku senang dengan kehadiran dia disisi. Banyak lagi masa , takpe. Ada jodoh inshaAllah bersama.












POWERED BY DYANA KASEHAROM