Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 17:19 0 COMMENTS

kawan,
ingat lagi tak dulu waktu kita masih dibangku sekolah, waktu kita lakukan semua benda sama-sama, waktu kita pergi kemana-mana bersama? waktu yang segalanya nampak indah dan dunia itu umpama kita yang punya? waktu itu aku rasa paling bahagia sebab kita ada selalu sentiasa ada.

kawan,
ingat lagi tak masa tu tingkatan 3, dan kau tak duduk asrama lagi, masa tu aku rasa kita paling jauh, jarang jumpa sebab habis sekolah kau dah terus balik rumah, dan aku pulang menuju ke asrama. maafkan aku, sebab masa tu aku tak kesahkan pasal kau. aku terlalu asyik dengan hal aku dan bila pmr dah habis baru kita ada masa nak borak-borak dan lepak, masa tu ingat lagi tak? kau cerita dekat aku benda yang kau dah lama simpan sorang-sorang, masa tu aku menangis sebab aku rasa aku kawan paling tak guna sebab tak ambil berat pasal kau.

kawan,
ingat lagi tak waktu tingkatan 4? aku pindah tak bagitau sesiapa. maafkan aku sebab tinggalkan kau. dan sebab taknak kau terluka, kawan-kawan lain terluka, aku simpan sorang-sorang, biar aku yang terluka sorang-sorang. seminggu lepastu, korang ramai-ramai call aku guna public phone, aku ingat lagi semua saat tu. korang nangis, kau nangis sampai kau tak cakap pape dengan aku, aku cuma dengar tangisan kau. maafkan aku sekali lagi. masa tu kau dah duduk asrama balik dan aku dah pun pindah.

kawan,
makin lama kita makin tak mesra, kita jarang contact, masa aku dekat sekolah baru, aku tak bawak fon. aku macam terputus dengan korang semua. masatu sedih dia cuma Tuhan yang tahu. dan sampailah akhir tahun 2010, masa cuti sekolah barulah kita contact. masa tu kau mesej aku, kau cakap kau ada problem besar, dan masa kau cerita tu walaupun dalam mesej, air mata aku tak henti mengalir. sekali lagi aku rasa aku kawan yang tak guna bila aku tak ada kat sisi kau waktu kau tengah susah.

kawan,
banyak benda yang kalau lah semua ni boleh diputar semula, aku nak ulang semula, aku taknak tinggalkan kau. tapi Tuhan dah tentukan segala-galanya dan aku tiada daya untuk melawannya. makin lama, kita makin dah jauh tapi aku still happy sebab kita still whatsapp and call sekali sekala. masa raya aku stay rumah kau, masa tu aku rasa paling bahagia.

kawan,
entah sejak bila, makin lama aku makin tak boleh terima dengan cara kau, walaupun sebelum ni aku tak penah kisah. mungkin sebab dekat sini, dekat sekeliling aku tak sama macam kau. aku macam cepat terasa bila kau cakap macamtu. aku cemburu bila tengok kau ada kawan yang lain, walau sebenarnya aku pun ada kawan lain. tapi kau lain, kau paling aku sayang tapi aku sedar aku bukan kawan yang paling kau sayang.

kawan,
mungkin dah tiba masanya, aku lepaskan kau. mungkin kau dah tak perlukan aku macam mana dulu kau selalu call whatsapp aku cerita macam-macam. sekarang, dah jarang, dah jarang sangat. entahlah mungkin aku pun salah jugak.

kawan,
maafkan aku kalau aku bukan kawan yang baik. maafkan aku.












POWERED BY DYANA KASEHAROM