Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 22:56 0 COMMENTS

Hari last dirumah , esok dah nak bertolak pulang ke UTM Skudai,
bermulanya perjalanan sebagai student di semestar kedua yang entahkan macam mana coraknya aku pun tak pasti. Harapnya indah-indah belaka. Harapnya semangat untuk menuntut ilmu tak luntur bahkan semakin bertambah. Semoga aku tak banyak main, tak bazirkan masa. Ada beberapa target yang aku nak capai sem depan, harapnya tercapailah. Ada banyak benda yang aku nak improve tak kiralah dari segi aspek yang macam mana sekalipun. oh ye semoga aku tak lupa tulis 100 impian yang aku nak sangat capai dan tampal di depan meja belajar.

Sebenarnya sedih nak tinggal rumah dan segala isinya. aku pasti orang lain pun macamtu jugak. tapi itulah pengorbanan kita sebagai student. macam mana mak dan abah korbankan segalanya untuk kita macamtu la kita kena do the same thing dengan berikan mereka keputusan yang membanggakan, yang dapat menggembirakan mereka.

Harapan aku untuk semestar dua ni, aku cuma nak rasa bahagia je. walaupun aku tahu lumrah hidup ada suka, ada duka. tapi bolehkan kalau kita hindarkan duka tu? aku nak buang jauh-jauh segala benda, segala perasaan yang pernah menyesakkan dada dulu. Kalau bukan sekarang, bila lagi? nak taknak 4 tahun jugak aku kena hadapi semua ni, takkan tiap kali tu nak jatuh rebah tersungkur. masa lalu cuma masa lalu, ya aku admit, aku yang terlalu degil, aku yang selalu nak takdir berpihak pada aku. dan sebenarnya aku sendiri yang kejam pada diri aku. tapi tu dulu. and now aku bagi peluang dekat diri aku untuk pilih kebahagiaan dari pilih kedukaan yang aku cipta sendiri, bagi diri aku peluang untuk rasa bahagia like others.

ahh dengar lagu dekat blog sendiri pastu rasa sebak dan masih tak packing barang lagi T.T

semua orang berhak untuk rasa bahagia cuma kita yang tamak yang 
sering mahukan takdir berpihak cuma pada kita.














POWERED BY DYANA KASEHAROM