Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 21:55 0 COMMENTS



Alhamdulillah untuk 57 tahun kemerdekaan ini. Tiada lagi penjajah yang berleluasa di tanah tumpah darah kita ini tapi masih lagi minda anak bangsa tidak merdeka, masih dijajah(sekadar pandangan sendiri). Nikmat merdeka yang kita rasai hari ini semuanya hasil jasa para pejuang negara terdahulu yang berkorban nyawa demi sebuah kemerdekaan. Terima kasih hero sekalian !

Sambutan merdeka kali ini nampak lebih meriah dari tahun-tahun sebelum ini. Tahun ini bermacam dugaan yang telah menimpa negara kita, MH370 masih hilang, MH17 ditembak jatuh dan semoga negara kita terus tabah menghadapi segala dugaan bersama. Sudah sampai masanya untuk kita semua rakyat Malaysia bersatu hati, sama-sama mempertahankan negara kita. Kalau bukan kita-kita ini, siapa lagi? Kalau bukan anak bangsa sekarang ini, siapa yang akan memimpin negara kita satu masa kelak?

fuyohh skema betul ayat aku dah macam karangan spm hikhik

okay sekarang nak cerita pengalaman time sambutan merdeka pulaklah, sepanjang 20 tahun hidup ni, aku rasa paling best merdeka yang pernah aku sambut masa form 2 tak silap aku. Masa tu dekat SMK Ungku Aziz lagi. Sambutan merdeka peringkat asrama rasanya, nak dijadikan cerita time tu kitorang buat sketsa merdeka. sketsa mengenai zaman dahulu, yang mana Tanah Malaya masih dijajah tapi ada unsur lawak tu yang kelakar tu. Masatu Nanie, Riesha, Ieda, Bella, Uya, Anis, Toha, Ejan dan siapa lagi yang aku tak ingat, memang gila-gila lah. Tapi aku tak reti dan tak berminat nak berlakon-lakon ni haha so aku dengan Ieda jadi suara latar. Entah kenapa sampai sekarang aku masih ingat lagi setiap babak, setiap lawak yang ada. Bagi aku kenangan sambutan merdeka masatu best sangat, sebab bila aku dah pindah, sambutan merdeka lepastu dah tak semeriah dulu.


Akhir kata, selamat menyambut kemerdekaan yang ke limapuluhtujuh duhai tanah tumpah darahku. Moga Malaysia aman damai sentiasa, tiada lagi sengketa dan perpecahan. Moga anak bangsa mengerti apa itu kemerdekaan dengan sebenar-benar erti. Moga di masa-masa mendatang Malaysia terus gah dipersada dunia.




Tetaplah gagah duhai Malaysia.




yang tulus ikhlas,
anak bangsamu.













POWERED BY DYANA KASEHAROM