Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 01:37 0 COMMENTS
Bismillah .

" Setiap takdir yang Allah dah tentukan,adalah yang terbaik untuk setiap insan. Have Faith "- Hlovate
Entah kenapa , saat aku terjumpa dan terbaca ayat ni , hati aku tiba tiba jadi sebak , jadi sayu . Dan aku renung kembali setiap detik yang pernah berlaku dalam hidup aku .  Ahhhh betapa banyak nya perkara yang kadangkala aku terlepas pandang . yang mana aku tak bersyukur padahal itu lah yang terbaik Allah tentukan . yang mana kadangkala aku mengeluh , merungut jika ianya mengecewakan aku .


Lumrah manusia bukan ? bila saat bahagia saat tertawa senang gembira kita kadangkala lupa pada Dia , tapi bila tiba tiba musibah datang Dia lah yang pertama kita cari dan mengadu . sedang saat bahagia mana Dia dihati kita ? Tepuk dada tanya iman . Aku juga pernah macamtu suatu ketika dulu . Dan mungkin ketika ini dalam tidak sedar aku juga masih macamtu .

Maafkan aku .

Boleh tak kalau dalam dunia ni kita nak rasa bahagia je ? Tak nak ada rasa lain .
Tapi sebab rasa kecewa jugaklah buat kita kembali padaNya .

Cuma tiga hal yang aku pinta selagi punya waktu didunia ini-----
>Bahagiakan mak dan abah
>Punya kehidupan yang baik
>dan membuat ibadah dan kebajikan sebanyak mungkin .

Semoga aku diberi kesempatan untuk melakukan semua itu .

Tuhan , ampunkan aku andai aku jadi hambaMu yang tidak bersyukur .
Redhakan aku pada takdirMu .
Berikan penghujung yang baik pada setiap kisah yang Kau aturkan untuk ku .
Amin .

p/s:coretan malam kala sedang melayan rawan #ehh













POWERED BY DYANA KASEHAROM