Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 10:29 0 COMMENTS

Ini ada sebuah cerita. Cerita tentang seorang gadis yang bernama Duka.

Duka seorang gadis yang ceria, senang berkawan dengan sesiapapun. Keceriaannya sering kali menghibur hati mereka yang berada disekelilingnya. Disuatu sudut yang lain, Duka sebenarnya sunyi. Sunyi yang susah untuk di gambarkan bagaimana sunyi itu. Mungkin ada sesuatu yang dia simpan di sudut hati yang paling dalam hingga tak mampu diluahkan, jadinya Duka cuma tinggal diam.

Duka gemar berkunjung ke tempat-tempat yang tenang, ke laut, ke atas bukit, menatap tiap satunya, merenung tanpa henti hingga kadang tak sedar masa begitu pantas berlalu. Duka juga gemar ke kedai buku, pada dia disitu dia akan jumpa ketenangan. Duka akan tersenyum melihat buku-buku yang banyak tersusun di rak. Dicapai satu demi satu buku dan tenggelam dalam dunia sendiri. Dan kemudian Duka menyedari hari telah lewat petang lalu dia keluar dari kedai tersebut. Senyuman nya hilang semula dan sunyi kembali menemani.

Duka tahu dia perlu berbuat sesuatu supaya dia tidak perlu lagi tampal senyuman palsu pada tiap orang yang dia ketemu. Duka tahu dia perlu buang sunyi itu supaya taklagi menjadi sahabat karibnya. Duka tahu dia perlu cari kebahagiaan yang sebenarnya supaya dia tak lagi sedih sendiri.

Duka tahu. tapi Duka buntu bagaimana caranya.

Dan hingga kini Duka masih lagi mencari caranya atau.....


Duka perlu tukar namanya kepada Bahagia ?

Begitu ?













POWERED BY DYANA KASEHAROM