Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 02:19 0 COMMENTS



Mungkin sebab dah terlalu muak dengan social media yang ada, buat aku deactive twitter, aman sikit hidup. facebook pun kalau boleh nak deactived tapi payah sikit sebab ada group kelas, kelab apa semua. Aku private kan sekejap blog-blog yang ada. Sebab aku rasa sesak dengan semua yang ada tu.

Kau tak rasa ke kita, maksud aku ya kita semua seolah bertuhankan semua tu. Sikit-sikit nak mengadu twit bagai, sampai nak berdoa Ya Allah blablabla tu pun kena post status apa semua, sebenarnya kita ni betul-betul mintak pada Tuhan atau mintak perhatian??

Tipulah kalau aku kata aku tak pernah buat semua tu, aku pernah jugak and bila aku tersedar aku cepat-cepat ambil inisiatif lain. Tapi aku lagi menyampah dengan budak-budak sekolah yang sikit-sikit nak update status add my wechat blabla eyuwwwww menyampah tahu? Aku pun pernah jugak melalui fasa engkorang tu tapi seingat aku, aku tak pernahlah nak jaja no telefon aku dekat facebook hatta myspace(dulu layan myspace) sekalipun. Dan aku jugak selalu offline chatbox sebab malas nak chat dengan orang. Whatsapp pun aku malas nak layan apa lagi semua tu. Tapi budak-budak sekolah kemain lagi kan.

Sampai satu tahap aku rasa macam nak uninstall je whatsapp ke telegram jadah semua tu, tapi tetap tak boleh jugak sebab ada group kelas apa semua tu, kalau takde memang ketinggalan lah taktahu kelas cancel ke assignment apa ke. Kadang social media ni bagus tapi kadang dia tak bagus jugak bila kita salahgunakan.

Tapi yelah kan zaman sekarang ni teknologi kemainnnnnn, canggih-canggih belaka. Dah tu tak cukup lagi tu nak cipta yang lagi canggihhhhhh. Sampai bila obsesi kepada teknologi ni akan berakhir pun aku tak tahulah. Pencipta ipong tu, dia cipta benda alah tu tapi dia tak bagi pun anak-anak dia guna gadjet, sebab apa? sebab dia memang tahu yang gadjet ni tak elok untuk anak-anak kecil. tapi tengok orang lain, berpusu-pusu berebut nak beli menatang tu, sampai kan budak umur 3-4 tahun pun expert guna fon, tab ipad entah mana hilang kenikmatan zaman kecil mereka pun aku taktahulah tepuk dada tanya diri kita.

Kadang-kadang aku tak paham apa sangatlah yang dikejarkan oleh orang kebanyakan terhadap henfon-henfon canggih seperti ifonsix ifonfai segala ni. Aku tak bernafsu pun. Fon Lenovo Vibe X yang harga rm500 ni pun aku dah rasa mahal apa lagi fon lain. Aku cuma kejarkan skrin besar dan kamera cantik saja sebab aku memang suka tangkap gambar. Tapi jangan salah faham bukanlah gambar aku selfie mahupun gambar boifren tapi aku suka tangkap gambar  pemandangan, pokok, awan semua tu lah. Jenis sentimental sikit memang macam ni.

Aku rasa panjang betul tulisan aku kali ini. Aku kena tamatkan sebab jam pun sudah ke pukul dua setengah. Esok aku akan pulang ke utm semula. haih lemah betul bila fikirkan esaimen projek semua tapi kena kuat. Inilah perjuangan sebagai pelajar! Teruskan semangat wahai diyana!












POWERED BY DYANA KASEHAROM