Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 12:20 0 COMMENTS

Makin hari aku rasa, makin malas nak pergi kelas, makin malas nak siapkan segala assignment dan projek, makin malas nak study semata-mata sebab nak dapatkan A untuk test. Aku rasa aku macam dah hilang minat untuk belajar, belajar benda yang entahlah aku tak minat. Aku pernah jugak salahkan diri aku sebab waktu pilih course dulu aku main pilih je. Aku tak tau nak amik course apa. sebab aku rasa macam aku tak minat semua benda. Tapi banyak kali jugak aku sedapkan hati dengan kata Tuhan tahu yang terbaik untuk hambaNya. dan aku cuba untuk terima segalanya dengan redha.

Mungkin aku sebenarnya tak cukup redha bila tiap kali masa berlalu aku persoalkan kembali segalanya.

Entah kenapa dalam fikiran aku, aku cuma nak kerja dekat pulau atau pantai atau tempat yang tenang sambil run bisness sambil menulis. sebab cuma tu yang bikin aku rasa bahagia. aku tak suka buat kerja yang menyesakkan kepala aku. hmm 5 semestar lagi...mohon masa cepat berlalu, aku tak sabar nak habiskan study.

Dalam tak sedar sebenarnya kita semua ni terlalu di butakan dengan sistem, hingga bila sistem itu gagal, kita turut rasakan yang kita ini orang yang gagal.

Ada jutawan yang tak payah belajar tinggi-tinggi pun boleh jadi jutawan. Kenapa kita kena ikut sistem yang dicipta oleh manusia itu sendiri? Ada banyak lagi cara lain untuk jadi orang yang berjaya.

Aku makin bosan hidup dalam dunia yang makin membosankan ni.











POWERED BY DYANA KASEHAROM