Diyana Kaseharom
Hanya perempuan biasa









was posted at 12:30 2 COMMENTS
*Duduk depan laptop sambil pandang luar tingkap*

Amboi mentang-mentang kelas habis awal ,kemain nak feeling2 dalam bilik . hikss niat dihati memang nak update blog dari semalam lagi , tapi apakan daya nampaknya katil lebih menarik dari laptop ~

hm hm today i wanna talk about hm entahlah , maybe tentang kepercayaan dan kasih sayang . Maybe lah herher Aku cakap berdasarkan apa yang aku nampak dari sekeliling aku , dari orang orang yang terdekat dengan aku dan mungkin juga dari apa yang pernah aku sendiri lalui . Mungkin .


Kepercayaan dan kasih sayang . Dua benda yang berbeza tapi saling berkaitan . Apa gunanya satu perhubungan tu tanpa kasih sayang dan kepercayaan kan ? macam rumah yang takde tiang kan ? aicewahhhh gaya aku ni macam dah banyak pengalaman je , eyy menyampahnya dengan diri sendiri ~ tapi takpe engkorang baca jelah , taknak takpe tak paksa :p

Sebesar mana pun kasih sayang kita pada seseorang , simpanlah sedikit rasa waspada dalam diri kita pada dia . Bukan bererti kita tak mempercayai dia cuma bila nanti sesuatu terjadi kita taklah terlalu kecewa . Sebab seperfect mana pun manusia tu dia tak lari dari melakukan kesalahan . Mungkin satu waktu dulu , kita orang yang paling dia cinta , dan setelah bertahun kita masih orang yang dia cinta cuma mungkin cara tu dah tak sama . Pada yang kasih sayangnya semakin bertambah , untunglah kan ? tapi yang berkurang pulak macam mana ? Kembali semula pada Dia yang diatas sana , bukankah hati manusia Allah yang pegang ? *senyum sendiri*

Kadang kadang aku rasa lelaki yang hensem , baik , caring , romantik gila , yang indah indah belaka lah tentang dia ni cuma ada dalam novel je ----

dan dalam movie . herher K nampak sangat banyak baca novel -,-
in real life mungkin hanya ada segelintir kot lah . haha k aku taktahu , tapi aku tahu ada lah kan .

Kalau lah watak hero dalam novel tu boleh dijelmakan , aku nak sangat jumpa Kasyah hikhik K kenal tak Kasyah ? ala yang dalam cerita Lagenda Budak Setan . kalau aku jumpa dia , aku nak sangat cakap ,'wey Kasyah kenapa kau tak jatuh cinta kat aku haaa ?' K , aku dah tahu jawapannya , sebab aku Diyana bukan Ayu . *sigh*

Kadang kadang rasa nak jerit je , "Kenapa cerita novel semua best woyy ?? , Kenapa ?? Kenapa tak ada yang betul2 wujud ?? " K lepastu baru aku sedar , yang buat cerita novel tu kan manusia , manusia pulak Allah yang cipta , idea nak buat cerita sweet gitu pun Allah yang bagi , dan tipulah kan kalau Allah tak pernah cipta kan takdir yang indah buat makhlukNya kan? *pandang luar tingkap , muhasabah diri*

Banyak dah Allah beri nikmat dekat kita dalam dunia ni , tapi kadangkala kita lupa bersyukur kan ?
Ketawa tu nikmat . Kecewa pun nikmat jugak kan ? Tak ke sebab kecewa tu buat kita jadi lebih kuat ? Sebab kecewa jugak buat kita belajar untuk bangun dan terus tersenyum .

Suatu masa dulu , pernah ada Kasyah dalam hidup aku , yang pernah tunggu aku walaupun masa tu aku ada orang lain . Ada Kasyah yang mana semua orang dekat sekeliling dia tahu , dia tunggu aku . dan ketika aku dah takde sesiapa lagi , dan entah dimana silapnya , dan entah kenapa bila takdir menemukan semula kami , Kasyah aku dah pun berubah hati , dah tak tunggu aku lagi , dah pun jatuh cinta pada orang lain .Sedangkan aku , masih disini . Jadinya , dia bukan Kasyah aku lagi . dan mungkin dalam dunia realiti takde pun orang macam Kasyah tu wujud .Tapi takpe sebab kan hati manusia tu Allah yang pegang ? :)

"Kenapa baru sekarang kita dipertemukan,
Pasti DIA ada jawapan :)"

Eh jangan ingat aku sedih pulak . Tak tak , aku dah okay hehe cuma terkilan sikit bila semua ni jadi , banyak harapan yang tak tercapai , banyak kenangan yang tertinggal , dan setiap kali aku rasa down aku akan ingat kata kata ni ,


Dan pelan-pelan aku kuat semula :)

Ada dua kemungkinan untuk keberdekatan ini ------

Pertama ;
Mungkin kita ditakdirkan berjodoh ;

dan yang kedua ;
Mungkin ini semua hanya sekadar ujian . Dugaan , tak semestinya jodoh . Macam yang dia pernah cakap dulu ~
"Bukan tak boleh berharap. Berharaplah. Tapi jangan sampai harapan tu bunuh redha kita pada Allah bila harapan tak kesampaian." - Usrahmate-Mato

Jangan pernah menyesal apabila anda mengenali seseorang. Kerana, seorang yang baik memberikan kita suatu kenangan. Tetapi, seseorang yang tidak baik memberikan kita suatu pengajaran.
------dan kau beri aku kenangan , kenangan yang sangat indah .


Walaupun kadang-kadang kehendak kita tidak sama dengan apa yang Allah aturkan.
Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kita.
Kita tahu apa?
^^

so conclusion nyaaa , berkasih-sayanglah dengan sederhana dan letaklah penggantungan pada Allah , bukan pada manusia . Bercinta bagai nak rak bertahun pun kalau Allah dah tulis dia bukan jodoh kita tetap jugak bukan kan ? :)

P/s:Macam tak percaya aku tulis macam ni , K nampak macam matang kan ? herher K mungkin ni bukan Yana , haaa siapatah ~~











POWERED BY DYANA KASEHAROM